Senzime AB

Senzime presenterar på Interphex New York

Nyhet   •   Apr 22, 2013 10:14 CEST

Den 23e - 25e april presenterar Senzimes VD Lena Söderström bolagets instrument SENZ-100 på Interphex i New York tillsammans med distributören Applikon Biotechnology. Presentationen fokuserar på SENZ-100 för tillförlitlig mätning och styrning av glukoskoncentrationen i bioreaktorsystem för att effektivisera tillverkningen av läkemedel. Instrumenten ska i ett första steg marknadsföras i USA, Storbritannien, Nederländerna och Sverige.

Vi finns på #3856 i Jacob K. Javits Convention Center NY.

Applikon Biotechnology är världsledande inom utveckling och försäljning av avancerade bioreaktorsystem. Bolaget har egna försäljnings- och serviceorganisationer i USA, Storbritannien och Kina samt distributörer i över 20 länder.

Om Senzime

Senzime utvecklar och säljer analysinstrument med tillhörande engångsartiklar som möjliggör automatiserad, kontinuerlig mätning av viktiga ämnen i biologiska vätskor, bland annat glukos (socker). Många moderna läkemedel tillverkas i levande celler som hämtar sin näring i en glukoslösning. För att säkerställa maximal produktivitet i tillverkningen bör glukosnivån mätas kontinuerligt. SENZ-100 är ett analysinstrument som löser denna uppgift. Senzimes partner, marknadsledande Applikon, har påbörjat den globala lanseringen av instrumentet. Kontinuerlig glukosmätning kan även användas inom sjukvården för att öka överlevnaden vid komplicerade kirurgiska ingrepp och förbättra dialysvården. För dessa ändamål utvecklar bolaget instrumentet SENZ-200. Bolagets aktie är sedan 2008 noterad på Aktietorget.

För mer information, se www.senzime.com eller vänligen kontakta:

Lena Söderström, VD

Tel. +46 (0)18 51 56 40