Signpost AB

Signpost rekryterar vd/förbundsdirektör till Bemanningsföretagen

Nyhet   •   Feb 11, 2016 10:17 CET

Nuvarande vd/förbundsdirektör för Bemanningsföretagen, Henrik Bäckström, lämnar sin position efter avtalsrörelsen. Rekryteringsprocessen för att hitta en efterträdare har just inletts.

Bemanningsföretagen, ett av de 7 förbunden i Almega, har valt Signpost som samarbetspartner för att rekrytera nästa förbundsdirektör.

- "Att få rekrytera nästa förbundsdirektör till Bemanningsföretagen är ett fantastiskt roligt uppdrag för oss. Vi har alla på Signpost på olika sätt en bakgrund från branschen och känner väl till branschens dynamik och möjligheter." - Stina Nord, partner på Signpost. ”Vår erfarenhet av chefstillsättningar inom en mängd olika branscher, och flertalet i medlemsorganisationer, gör att vi känner oss extra glada över att få förtroendet från Bemanningsföretagen.

Att vara bemanningsbranschens starka röst i opinionen är en självklar del av rollen. Medlemsföretagen vill vara och är en trygg, starkt inkluderande jobb- och affärsskapande nyckelfaktor i svenskt näringsliv. Förutom opinionsbildning är avtals- och arbetsmarknadsfrågor centrala ansvarsområden i detta spännande uppdrag från styrelsen och medlemsföretag.

-"Vi valde Signpost som vår partner i en gedigen urvalsprocess där rekryteringskonsulters erfarenhet, process och metod, pris och kvalitet samt referenser noga utvärderades och vi ser fram emot ett bra samarbete!" - Eva Domanders (fd Dedicare) och Benny Strömberg (Adecco), styrelseledamöter Bemanningsföretagen.

Om tjänsten går att läsa mer på www.signpost.se och frågor besvaras av Stina Nord 0736 54 52 57 och Fredrika Schartau 0705 10 71 30.

Sedan starten av Signpost 1 september 2013 har Stina Nord och Fredrika Schartau, founding partners och seniorkonsulter, tillsammans med kollegor levererat högkvalitativa tjänster inom interim management och chefsrekrytering samt skräddarsydda tjänster inom området utveckling av medarbetare och ledare.