SigtunaHem

SigtunaHems @nyhetsbrev december - Vi bygger 96 yteffektiva och moderna lägenheter, varav 40 stycken ettor!

Nyhet   •   Dec 03, 2012 11:12 CET

Levande ljus och myspys i förberedelsernas tid - advent

På SigtunaHem förbereder vi oss för fullt. Förutom skapa julstämning för såväl personal som hyresgäster, laddar vi bland annat för att sätta spaden i jorden uppe i Ekilla. Den 10 december kl 12 tar vår styrelseordförande Anders Johansson (s) första spadtaget för uppförandet av ytterligare 96 yteffektiva och moderna lägenheter, varav 40 stycken ettor! Så nu inte minst alla unga vuxna får ni snart chansen till ett splitternytt förstahandskontrakt. Vi räknar med att publicera första etappen av tre i början av mars nästa år. Så finns du inte registrerad i vår intressebank passa på att göra det och samla poäng. Är du mellan 18 och 24 år får du dessutom två års bonuspoäng vid registreringstillfället.

Advent förberedelsernas tid. Visste du att dagens adventsfirande är en företeelse som växt fram under 1900-talet. Att adventsstjärnor, adventsljusstakar och adventskalendrar har sitt ursprung från Tyskland och slog igenom i Sverige så sent som på 1930-talet.

Själv tycker jag att det är en tradition som gärna får stanna. Lite ljus i var mans fönster förgyller och värmer i vintermörkret.

Med det vill vi på SigtunaHem önska dig en riktigt God Jul och Gott Nytt år!

Varma hälsningar, Marina Ekdal, marknadschef

Läs hela nyhetsbrevet här