SIS, Swedish Standards Institute

SIS nätverkspartner till Swedish Medtech

Nyhet   •   Mar 23, 2012 09:39 CET

SIS, Swedish Standards Institute är nätverkspartner till branschorganisationen för medicinteknik Swedish Medtech. SIS driver flera standardiseringsprojekt inom medicinteknikområdet och erbjuder ett brett utbildningsutbud – från grundläggande endagskurser till fördjupning inom regelverk, riskhantering, ledningssystem och produktutveckling.

- Vi är stolta över att vara partner till en viktig och tongivande aktör inom medicinteknikområdet. Vi tror på styrkan i samarbete och att vi tillsammans kommer att nå ännu fler kunder som är på jakt efter kompetensutveckling, säger Erik Djäken på SIS.

För mer information:
Erik Djäken, produktansvarig på SIS Förlag, 08-555 522 52, erik.djaken@sis.se

Mer information om SIS utbildningar inom medicinteknik

SIS samlade produktutbud  inom medicinteknik

Kort om SIS:
SIS är en del av det europeiska och globala nätverk som utarbetar internationella standarder. Genom att delta i standardiseringsarbetet kan svenska företag och organisationer påverka utformningen av standarder inom sin marknad. Standarder befrämjar handel över gränser och bidrar till att processer och produkter blir säkrare. SIS är en fristående ideell förening med medlemmar från både privat och offentlig sektor. SIS omsatte 2011 MSEK 226 och har 200 anställda. SIS arbetar inom och är medlem i de internationella standardiseringsorganisationerna CEN (europeisk) och ISO (global).

Kort om Swedish Medtech:
Branschorganisation för medicinteknik och med runt 150 medlemsföretag som svarar för närmare 90 procent av den medicintekniska marknaden i Sverige.