Sitecore

Sitecore integrerar Microsoft Dynamics CRM för att samla affärskritisk information och förbättra kundupplevelsen

Nyhet   •   Nov 10, 2010 14:00 CET

Stockholm och San Francisco - 10 november, 2010Sitecore, ledande global leverantör av .NET Web Content Management System (CMS), meddelar idag att företaget har förbättrat integrationen mellan Sitecore CMS och Microsoft Dynamics CRM. Detta tillför organisationer och företag möjligheter att förena prospekts- och kunddata, som är lagrat i Microsoft Dynamics CRM, med realtids data om besökarnas beteende via Sitecore CMS. Därmed möjliggörs för marknadsförare att skapa mer målinriktade och meningsfulla kundupplevelser, samtidigt som det tillför säljavdelningen den kunskap som krävs för att mer effektivt kunna vårda potentiella kunder.

"Dagens marknadsförare har till uppgift att förstå sina kunders behov och hur man ska möta dem i varje steg i inköpsprocessen", säger John O'Donnell, Dynamics ISV Architect Evangelist, Microsoft. "Teknik spelar en avgörande roll för att hjälpa marknadsförare att skapa samband mellan online och offline interaktioner. Genom en förbättrad integration mellan Sitecore CMS och Microsoft Dynamics, kan marknadsförare och säljteam nu inte bara bättre samla information om kunder och prospekts utan även integrera informationen för att förbättra samverkan, vilket i slutändan kan leda till ökad försäljning och varumärkesbyggande."

Från en färsk rapport från Forrester delges: "uppbyggandet av varumärket kräver djup kunskap om konsumenten, vilket startar med all tillgänglig information som existerar via digitala kanaler. Marknadsansvariga anammar de digitala medlen eftersom de är mätbara och de kan bidra till en bättre omvärldsbevakning.”1

"Vår webbplats utgör den absoluta kärnan i vår försäljnings- och marknadsföringsstrategi och syftar till att sätta kunderna i centrum för verksamheten och effektivt rikta marknadskommunikationen för att möta deras individuella behov, säger Geerd Schlangen, Chief Brand Officer, Qurius."Genom att använda Microsoft Dynamics CRM med Sitecore CMS är vi övertygade om att vi inte bara bättre samlar in kundinformation, utan även integrerar all relevant data för att skapa en verkligt meningsfull kundupplevelse och ytterligare stärka vårt varumärke och anseende på marknaden."

Med fullt stöd för Dynamics CRM version 3.0 och 4.0 och en optimal prestanda som testats på en miljon användare, kan företag effektivisera befintliga processer och samtidigt fånga detaljerad information av besöksbeteenden på alla nivåer. Sitecores senaste release av webbformulär för marknadsförare, tillåter icke-tekniska företagsanvändare att snabbt och enkelt skapa webbformulär, till exempel en online-undersökning eller ett faktureringsformulär, vilka kan användas för att samla affärskritisk kund- eller prospektinformation under deras besök på webbplatsen.

"Din webbplats är ofta den första inkörsporten för potentiella kunder och påverkare. Att samla information om besökarnas online beteende är avgörande för att kunna analysera målgrupper och skapa mer engagerande användarupplevelser, säger Jean-Paul Gomes, Vice President of Global Stratetic Alliances, Sitecore. "I samma sekund du ansluter besökaren av webbplatsen till informationen som finns lagrad i ditt CRM-system, kan du binda kampanjer till intäkter; den "heliga graal" för alla marknadsförare."

Med Sitecore CMS och Microsoft Dynamics kan organisationer:

• Bättre förstå webb interaktioner och deras inverkan på kundernas vinster och intäkter
  • Använda kundinformation för att öka förändringstakten
  • Snabbt och enkelt skapa formulär för vilket ändamål som helst, utan programmering  och IT-support
  • Samla in data från ofullständiga eller icke inskickade formulär
  • Automatiskt samla nya leads och värdefull information om prospekts direkt i CRM-systemet

Stödjande integrationsresurser

Om Qurius NV
Qurius erbjuder lösningar inom teknologi: design, arkitektur, infrastruktur, installation och systemhantering av Microsoft-baserade affärs-och IT-system. Med huvudkontor i Zaltbommel, Nederländerna, betjänar vi kunder i hela Europa, bland annat Belgien, Tyskland och Österrike, Nederländerna, Spanien, Storbritannien och Tjeckien.Under 2010 deklarerade vi öppet ett mål på 100 procent hållbarhet till 2014. En djärv målsättning, som avser att företaget ska bli ledande inom Europa inom området hållbar ICT. Vi strävar efter att vara första handsvalet för kunder som delar samma ambition och samma mål på hållbarhet. Qurius har varit börsnoterade på Euronext Amsterdam sedan 1998. För mer information, besök www.qurius.com

Om Sitecore
Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Bland de internationella kunderna finns bland andra ATP World Tour, Computer Associates, ISS, LEGO, Lloyd's of London, Microsoft, Siemens, Thomas Cook, Nivea, Mazda och Manchester United och i Norden baserar bland andra Aller, Thule, Folketinget, Stokke,  Jobzonen, Stena Line, Kino.dk, IFS, Pandora, Royal Copenhagen, YouSee och nästan hälften av de danska kommunerna sina webbplatser på Sitecore CMS.

Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant" sysselsätter för närvarande fler än 200 anställda på ett internationellt plan.

1) Forrester, “CMOs Must Connect The Dots Of The Online Brand,” Mary Beth Kemp with David M. Cooperstein, Shar VanBoskirk, Corinne J. Madigan, July 27, 2010

För mer information, vänligen kontakta:
Erick Mott, VP Community, Sitecore
Tfn: + 1 415-380-0600