Sitecore

SITECORE PARTNER OCH KUND UPPDATERING

Nyhet   •   Okt 08, 2010 13:00 CEST

CAMILLA EKLUND REKRYTERAS TILL SITECORE SVERIGE SOM MARKETING & LEAD GENERATION MANAGER

Med en Marketing & Lead Generation Manager på plats lokalt ökar Sitecore sin marknadsnärvaro och fördjupar partnersamabetet

Stockholm - 8 oktober, 2010 - Sitecore, ledande global leverantör av .NET Web Content Management System (CMS), informerar idag att bolaget sedan den 20 september 2010 har förstärkt sin personalstyrka med Camilla Eklund som Marketing & Lead Generation Manager.  Detta är ett led i den fortsatta satsningen på den svenska marknaden som görs och som följer samma utveckling som övriga bolag inom Sitecoregruppen. Sitecores lösningar används idag av drygt 2,000 kunder förmedlade via ett globalt partnernätverk som har nära 4,000 certifierade Sitecore utvecklare knutet till sig.

Camilla Eklund har i 14 år jobbat i IT-och Teleom branschen. Hon kommer närmast från ACE Interactive där hon arbetade som Marknadschef med ansvar för bland annat PR, mässor, marknadsmaterial, webben, events och marknadskampanjer. Camilla Eklund har en beteendevetenskaplig bakgrund och jobbade under 10 år som användbarhetsexpert på bla 3, TietoEnator och Telia Mobile. Camilla Eklund har genom sin karriär upparbetat en gedigen erfarenhet inom marknadsföring samt utformning och design av användarvänliga webbplatser.

”Vår satsning på den svenska marknaden har fört med sig att både nya kunder och partners har anslutit till oss och intresset från fler att ansluta är stort. För att dels kunna tillföra  marknadsstöd till våra partners samt bli mer effektiva i vår egen marknadskommunikation är vi glada att kunna meddela att har vi anställt Camilla Eklund som med sin breda marknadserfarenhet blir en värdefull resurs för vår fortsatta satsning, säger Magnus Winterman, VD, Sitecore Sverige.

Om Sitecore
Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Bland de internationella kunderna finns bland andra ATP World Tour, Computer Associates, ISS, LEGO, Lloyd's of London, Microsoft, Siemens, Thomas Cook, Nivea, Mazda och Manchester United och i Norden baserar bland andra Aller, Thule, Folketinget, Stokke,  Jobzonen, Stena Line, Kino.dk, IFS, Pandora, Royal Copenhagen, YouSee och nästan hälften av de danska kommunerna sina webbplatser på Sitecore CMS. Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant" sysselsätter för närvarande fler än 200 anställda på ett internationellt plan.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Winterman, VD, Sitecore Sverige
Tfn: + 46 763 254 766