Måltidsvision AB

Skapa delaktighet vid möten och events

Nyhet   •   Sep 26, 2014 10:43 CEST

För andra året hålls en intressant konferens kring upplevelsedesign i Landskrona den 2-3 oktober. Under namnet ”Alibis for Interaction” samlas aktörer från bland annat besöksnäringen, spelbranschen och kreativa näringar, eventarrangörer och marknadsförare för att lära sig mer om upplevelsedesign.

Upplevelsedesign handlar om att skapa deltagande och interaktivitet. Åhörare har blivit deltagare och kunder har blivit medskapare. Paradoxen är att även om människor vill ha mer deltagande och engagerande upplevelser, så är de flesta personligen ganska otrygga och osäkra att prova nya saker.

Konferensen syfte är att visa hur man uppmuntrar och möjliggör delaktighet. Hur man skapar deltagandekulturer genom att ge deltagarna ”albis for interaction”, en ursäkt att gå utanför sin konfortzon och utforska nya beteenden.

Även själva konferensen lär bli en upplevelse med både spännande föreläsningar av t.ex. Scenlaboratoriet och Interaktionskontoret, och praktiska, utmanande övningar – allt lett av Johanna Koljonen som modererar dagarna. Måltidsvision kommer att berätta hur måltider kan fungera som ett verktyg för interaktion och hur man med storytelling får förtäringen att bli en upplevelse.