ColorGlo International Sweden AB

Skinnbehandlingstips inför vintern.

Nyhet   •   Nov 22, 2011 10:12 CET

Skinn är fantastiskt!

Skinn är underbart  när det sköts på rätt sätt. Det krävs inte mycket för att rengöra skinn, men   tänk på att det bör rengöras ofta och vårdas på rätt sätt. När detta görs kan  skinn njutas av år efter år. Använd en mjuk trasa eller duk för att torka av   damm. Skinn har en tendens att behålla damm, så hoppa inte över detta steg. Använd   ColorGlos Skinntvätt. Testa först   på ett icke synligt område för att kontrollera att skinnet och skinntvätten   är kompatibla. Applicera skinntvätten   med svamp och gnugga lätt upp ett skum över det skinn du vill rengöra. Torka   därefter av med en handduk och låt sedan skinnet torka ordentligt.

Applicera sedan ColorGlo Premium Conditioner genom   att först spraya på ett tunnt lager. Massera sedan in conditiern med duken.

Varför skinnvård?

Skinnbehandling bestämmer skinnets  livslängd.

Nästan all sorts skinn är behandlad   med någon typ av ytskydd. När skinnet används, tillförs fett från vår egen   hud. Fettet löser efter hand upp ytskyddet om man inte rengör skinnet   regelbundet. Utan ytskydd suger skinn upp fett och det bildas mörka   fettfläckar eller färgskillnader. För att undvika detta är det viktigt att   med jämna mellanrum noggrant rengöra och återskydda. Skinnets livslängd beror   på hur bra det är behandlat.

www.colorglo.se         info@colorglo.se        042- 817 07