Meet In Grid, fd RAU

Skolsnack med Matilda Westerman, pressekreterare till Gustav Fridolin

Nyhet   •   Dec 22, 2012 10:40 CET

Det senaste avsnittet av podcasten Skolsnack GarageRadio, som finns som på iTunes, ligger uppe nu. Med oss är panelgästen Matilda Westerman tar upp 8 saker som gör läraryrket till världens bästa yrke och sedvanliga "checkar" om nyfikenhet, mod, spännande vägledning, Favela, och om barn som" peakar i årskurs 4" för att sen "gå utför". Dessutom tar vi upp "barnfattigdom och julefrid".

Gästen Matilda Westerman har sin bakgrund som lärare, pressekreterare till Lärarförbundets ordf Eva-Lis Sirén och är nu pressekreterare till miljöpartiets Gustav Fridolin. Matilda är djupt engagerad i frågor som rör barnens rätt till en framtid. Förutom en lång "karriär" i elevrådsarbete sedan 7 års ålder har hon även jobbat aktivt i Bris.

I panelen ingår också Mattias Odhner Larsson, rektor i Södertälje och Ante Runnquist, chef forskning och utveckling Vittraskolorna.

Programledare: Fredrik Svensson, RAU.

Mer om programmet:
Skolsnack garageRadio granskar skolan ur ett lättsamt men seriöst perspektiv. Programmet finns dels på iTunes som podcast, sök på "Skolsnack" och prenumerera till din "smartphone" eller lyssna direkt på datorn. Direktlänk: https://itunes.apple.com/se/podcast/skolsnack-garageradio/id580103100?mt=2

Du kan även ladda ned Rektorsakademien Utvecklings App till din iPhone och lyssna genom den: https://itunes.apple.com/se/app/rau/id583923136?mt=8