Skyscanner

Skyscanner intog i helgen plats 21 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100

Nyhet   •   Sep 21, 2010 14:21 CEST

Den ledande flygsökmotorn Skyscanner intog i helgen plats 21 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100. Skyscanner var det högst rankade företaget inom resebranschen.

The Sunday Times Tech Track 100 rankar Storbritanniens telekom och digitala media företag med deras genomsnittliga omsättningstillväxten under de senaste tre åren. Skyscanners omsättning har ökat med 87% per år från £ 1,4 miljoner år 2007 till £ 8,8 under 2010.

VD Gareth Williams kommenterar:

"Vi är glada över att ha rankat så högt samt presterat bättre än många av våra konkurrenter inom reseindustrin. Skyscanner har sett försäljningen ta fart under finanskrisen då medvetna resenärer har sökt på nätet efter de bästa erbjudanderna. Skyscanner:s avancerade teknik i kombination med kommersiella relationer med de viktigaste flygbolagen och online resebyråer har tagit företaget till en toppplats i Europa med över 10 miljoner användare per månad. Vår ambition är nu att bli nummer ett i världen. "