ADULUX AB

Slim Line LED hos Kalmar Kebab AB i Helsingborg

Nyhet   •   Okt 11, 2012 09:38 CEST

Kalmar Kebab AB i Helsingborg har installerat Slim Line från Bulgariska Octa Light i sina kylrum. Slim Line SLS 5700K med en systemeffekt på 54W ersätter gamla energiineffektiva T8 armaturer och levererar ca 300 lux från en höjd på ca 4 meter. Slim Line bygger på Octa Lights egen diod, Bullstar LED, som är mycket effektiva, har optimal färg binning och ett brett utbud av färgtemperaturer.

Bullstar LED uppfyller alla ENERGY STAR ® riktlinjer för fasta ljuskällor. De är även miljövänliga eftersom de inte innehåller bly, kvicksilver eller arsenik. Bullstar är kraftfulla high power som är testade och förpackade i plaströr om 50 st per tub, alla med samma bin kombination. Lysdioden skapar ett homogent vitt ljus utan skuggeffekt.
Tack vare sina innovativa optiska egenskaper, kan Bullstar användas i alla möjliga tillämpningar i exteriör, interiör, industri och arkitektonisk belysning.

Om Octa Light

Varumärket Octa Light skapades 2003, då den första high power LED dioden dök upp. Under mellantiden har Octa Light fokuserat på att skapa innovativ och energibesparande belysning, som företaget har sålt på den bulgariska marknaden och till internationella kunder inom Europa med början från 2006.
Ett av företagets största framgångar är ljussättningen av den bulgariska bränsleleverantören Bensin, vars bensinstationer är helt upplysta med lysdioder. Andra projekt omfattar belysning av regeringens byggnader, parker, restaurerings- och produktionsanläggningar samt export av produkter till centraleuropeiska länder.

Under 2010 påbörjade Octa Light planera för produktion av lysdioder under eget varumärke. Sedan februari 2011 är Octa Light ett 100% privat företag som utvecklar följande verksamhetsområden:
• Tillverkning av Octa Light BullStar LED-serien.
• Tillverkning av hög- och kostnadseffektiv och energibesparande belysning till gator, interna och externa miljöer samt undervattensbelysning.
• Utveckling av armaturer för allmän användning, som direkt ersättning för konventionella armaturer och ljuskällor.
• Projekt och design av belysningssystem och installationer baserat på LED, analys av ekonomi och fördelar av högre energieffektivitet
• Installation och övergripande underhåll av gatubelysning, belysning av idrottsarenor, tunnlar, fastigheter, inomhus och utomhus.

Mer information om Octa Lights produkter i Sverige, vänligen kontakta Adulux AB.