Safedriving 24 AB

Små backkameror med stora möjligheter

Nyhet   •   Nov 24, 2011 13:00 CET

Safedriving utökar sitt kamerasortiment med två högkvalitativa kameror i mini-format. Kamerorna har CCD-linser från Sony vilka ger skarp bild och god färgåtergivning. Precis som vanligt är kamerorna stryktåliga (10G) samt anpassade för väder och vind (IP68).

Art 432 - CCD142                                         Art 431/433 - CCD 190

Lätta att montera

Kamerorna kontaktstycke är minimerat till 6mm. Detta innebär att du inte behöver göra stora ingrepp i karossen. När det gäller Kamera CCD190 används samma hål för infästning som genomföring. Kameran skruvas enkelt på plats med en sexkantsbult på karossens insida. (monteringssats ingår)

Mångsidiga

Tack vare sin storlek är de lätta att montera även på fordon där det råder brist på utrymme. Kamerorna passar lika bra ovanför nummerplåten som i kofångaren eller på taket. För ett diskret montage kan man enkelt gömma undan kamerorna, vilket gör att de passar utmärkt även på personbilar och husbilar.

Montera CCD190 under sidobackspegeln och du har en diskret döda-vinkeln-kamera med perfekt bild i alla läge.

Anpassningsbara

Kamerorna är kompatibla med samtliga monitorer och GPSer i vårt sortiment.

För Teknisk information, se bifogad PDF