Smultronställen

Smultronställen välkomnar Gimo Herrgård!

Nyhet   •   Feb 19, 2010 10:03 CET

Vi är glada över att kunna presentera ännu en pärla till vår fina samling av Smultronställen. Gimo Herrgård är den perfekta anläggningen vare sig du är ute efter en romantisk weekend, planerar ditt bröllop eller kanske företagets konferens.

Gimo Herrgård är ett imponerande och storslaget Smultronställe. Med den ståtliga huvudbyggnaden, de tillhörande flyglarna och den vidsträckta borggården är herrgården ett arv från en svunnen tid.

1700-talsarkitekten Jean Eric Rehn var inspirerad av franska ideal och Gimo Herrgård anses vara Sveriges första gustavianska herrgårdsbyggnad. Och lika mäktig som dess yttre skepnad, lika inbjudande är dess inre.

Oavsett om du besöker Gimo för en romantisk weekend, konferens eller kanske en golfhelg i goda vänners sällskap lovar vi att du kommer förundras över detta Smultronställe!

Om Smultronställen
Smultronställen är noga utvalda herrgårdar, slott och hotell runt om i Sverige.Alla är unika – men de har en sak gemensamt – synen på kvalitet. Det räcker inte att vara bra, här strävar man efter perfektion. Alla har valts ut med tanke på geografiskt läge, miljö, kök och genuin gästfrihet, för att varje övernattning ska bli en upplevelse att minnas.