HärjedalsKök AB

Förlansering av HärjedalsKöks nya webbplats

Nyhet   •   Aug 20, 2015 11:37 CEST

Som en del i HärjedalsKöks nya varumärkesplattform lanseras i dagarna företagets nya webbplats. En webbplats som genomgått en rad förbättringar inför den Köksfest som HärjedalsKök genomför tillsammans med Funäsfjällen. Där en intensiv exponering sker mot Stockholm närmsta tiden.

- Vårt mål med den nya webbplatsen har varit att sätta användarupplevelsen i fokus, berättar Jocke Gustafsson, VD på F22 som utvecklat webbplatsen. Vi har lagt stor möda på att utveckla en plattform som kommer att ligga till grund för framtida utveckling inom HärjedalsKöks digitala marknadsföring, där rörligt media och anpassning mot mobila enheter kommer vara allt viktigare. Vi har arbetat med HärjedalsKök i printade medier under många år och nu i och med samarbetet med den nya webbplatsen för vi det printade och digitala uttrycket närmare varandra.

Bland de nyheter som märks mest på webbplatsen är en mer utvecklad sortimentspresentation, artiklar om kundupplevelser och en möjlighet för företagets kunder att följa sin beställning. I den nya kommunikationen tonas också det prisvärda, moderna och miljösnälla fram. Förnya ditt kök - matsmart, miljösnällt och plånboksvänligt är exempel på det.

- Vi har tagit ansats i det varumärkesarbete som genomförts under HärjedalsKöks jubileumsår med strategin ”Den moderna vägen till ett snyggt kök”, tillägger Mattias Forsman på HärjedalsKök, där bättre digital närvaro och tydligare målgruppskommunikation är viktiga delar. Vi tackar verkligen F22 för ett intensivt arbete under sommaren som fortsätter inför den större lanseringen vi gör av vår webbplats senare i höst.