Nils Oscar Company

Snötyngda grenar, strålande jul, goda vänner och Nils Oscar

Nyhet   •   Dec 11, 2011 13:57 CET

Att endast tomten är vaken stämmer inte riktigt. Förvisso är det vackert skrivet av Viktor Rydberg, men julen är faktiskt den mest hektiska tiden på året hos Nils Oscar Company på Fruängsgatan i Nyköping. Här lyser flitens lampa och utan att ljuga kan man nog påstå att alla är vakna från tidig morgon till sen kväll. Julen bjuder ju traditionsenligt på skinka, lussebullar, glögg, sill, lax och mycket annat gott att äta. En lika självklar sak på julbordet är julöl och julsnaps. Nils Oscar Kalasjulöl och Nils Oscar Julöl 2011 finns tillgängliga på Systembolaget från och med den 14/11. Komplexiteten och smakrikedomen hos Nils Oscar Kalasjulöl balanserar julbordets sötma och syra. Nils Oscar Julöl 2011 lämnar heller ingen oberörd. Den passar mycket bra till lite kraftigare rätter, och som alla årgångsöl från Nils Oscar Company tål den att lagras i flera år.

Nils Oscar Kalasjulöl (artikelnummer 11300-03) passar perfekt till julens festligheter och dignande julbord. Mörk malt och humlesorterna Cascade, Fuggles och Saaz ger färg, fyllighet och en mustig arom. Nils Oscar Kalasjulöl har en mycket tydligare rostad karaktär än den traditionella kalasölen, vilket passar fint till julens mat.

Nils Oscar Julöl(artikelnummer 11314-01) är ett mörkt överjästoch fylligt öl. Hela sex sorter kornmalt och 4 sorter humle ger detta julöl en nyanserad smakupplevelse med väl avvägd balans. Den doftar ljuvligt av choklad, torkad frukt och kaffe. Rostade toner gör sig påminda, men framför allt är smaken generös, vilket passar utmärkt i juletid. Tag en paus och njut av en Nils Oscar Julöl 2011 framför brasan. Eller varför inte avnjuta den i sällskap av söndagssteken eller till en bit ost?

Nils Oscar Kalasjulöl

Artikelnummer:11300-03 Pris: 19,50  Säljstart: 2011-11-14