Karlsson's Hjälpande hand

Socialdemokraterna borde anamma dess ideologi.

Nyhet   •   Nov 12, 2010 11:28 CET

Socialdemokraterna i kris. Ja så är det eftersom vad jag tror att dom har blivit för mycket lika borgarna. För att råda bot på detta så borde Socialdemokraterna värna om folket inte om kapitalisterna, dom har ju sitt eget parti.

Vi ser i dag att massor av människor kastas ut i utanförskap till följd av regeringens politik, och tyvärr måste jag säga att Socialdemokraterna började det hela med att säga att folk fuskade inom sjukförsäkring mm.
Nu var inte fusket så överhängande som man ville ha det till det var 0,04% som fuskade.
I alla fall så van borgarna valet och dom såg sin chans och tog den med att förstöra sjukförsäkringen totalt.

Och man fortsatte med arbetslöshetsförsäkringen. Och det heter att dessa försäkringar kostar så ofantligt mycket pengar, men det gör dom inte eftersom alla som arnbetar betalar in till den. Sjukförsäkringen gav en vinst på 18 miljarder sist man kollade. Men detta är en ideologisk sak för Moderaterna för dom var emot allmän sjukförsäkring från början.

Socialdemokraterna pratade vi om, socialdemokratins ideologi är som bortglömd och samtliga inom partiet är mer eller mindre borgare så det lär inte bli någon förändring i ochj med detta som Mona Sahlin nu gör.
Det blir lika igen. Vi kommer inte att få se några förbättringar varken inom socialförsäkringarna eller arbetsmarkanden. Alla anställda kommer att vara anställda av bemanningsföretag så att man kan kringgå LAS och MBL. Ingen kommer att vara fast anställd utan det blir daglönare av alla till slut för så vill borgarna ha det.
Borgarna har också inför att det ska bli lättare att importera arbetskraft än att anställa en Svensk eftersom löneläget är så högt i Sverige, säger man. Men löneläget är högre i andra länder som Tyskland och USA.

Detta med att välfärden bara ska gälla vissa i Sverige kan då jag inte gå med på. Att alla ska betala till välfärden och bara ett fåtal får ta del av den, det kallar jag orättvist.
Sjuka, arbetslösa och gamla står helt utanför välfärdssamhället. Detta måste socialdemokraterna ändra på samt att försäkringarnas utbetalningsnivåer är på minst 80%.
Man måste gå ut med att stärka arbetarens ställning och se till att trygghetslagarna inte desarmeras.

LO borde göra som Mona Sahlin sa dom borde ställa sina stolar till förfogande med, för i dag så svansar LO runt borgarna likt tama hundar. Ingenting gör dom för arbetarklassen och i synnerhet de sjuka och gamla.
Dom säljer sig till borgarna för en billig peng men dom vet inte hur mycket dom blir uppkörda (lurade) av borgarna.
Detta är bara dimridåer som borgarna kör med eftersom dom vill återinföra det system som var innan år 1900.

Börja agera nu, protestera, demonstrera, strejker. Det är vad vi behöver.
Visa dessa politiker att vi inte accepterar det dom håller på med, och börja nu annars är det för sent.