Marknadsbolaget

Söderköping - nyaste medlemmen i Fjärde Storstadsregionen

Nyhet   •   Sep 17, 2010 10:24 CEST

Söderköping är en av landets mest åtråvärda kommuner att uppleva, leva och verka i. Småskalighet, närhet och kvalitet ger en stark egen position i den expansiva fjärde storstadsregionen - så står det i Söderköpings kommuns vision för 2020, och nu har man inlett den gemensamma resan mot ökad tillväxt, fler företagsetableringar och större befolkning tillsammans med alla andra medlemmar i Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen.

Elin Brozén är vd för Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen:
- I Söderköping finns en stark vilja att utveckla tillväxten och locka fler investeringar och företag till regionen. Här finns en väl utvecklad besöksnäring, ett kreativt företagande och unika boendekvaliteter.

Söderköpings kommun är i gott sällskap. Alstom Power Sweden, Västerviks kommun, Specialfastigheter Sverige, Mattssons Fastighetsutveckling, Sveriges Byggindustrier, Fastighetsägarna i Fjärde Storstadsregionen och Byggmästareföreningarna i Linköping och Norrköping har alla valt att engagera sig i Fjärde Storstadsregionens utveckling genom att bli medlemmar i Marknadsbolaget. Och fler är på väg in.