SOL-flickornas GF

SOL-flickornas GF 5:a i finalen på Rikscupen

Nyhet   •   Nov 28, 2010 16:29 CET

SOL-flickornas GF slutade på 5:e plats när finalen av Rikscupen nivå 3 i Truppgymnastik avgjordes i Vänersborg under söndagen den 28/11. Därmed förbättrade man sig ytterligare jämfört med den 8:e plats om man fick i kvaltävlingarna.

Totalpoängen efter de tre grenarna Tumbling, Trampett och Fristående blev 24,6 viket endast var 0,45 poäng efter bronsmedaljörerna från Örebro och placeringen är RM-truppens bästa någonsin på den här tävlingsnivån. Man har förbättrat sig på samtliga redskap vilket ger utdelning i den totala prislistan.

- Det är kul att det går så bra för många av våra grupper, säger föreningskonsulenten Peter Lindholm.

Just nu går det mycket bra för föreningen där en av de yngre trupperna nyligen tog en silvermedalj på Rikscupen nivå 1 och så nu RM-truppen som följer upp med detta fina resultat.

- Det stämmer, de grupper som får möjlighet att träna i ändamålsenliga lokaler utvecklas snabbt och kan konkurrera med föreningar från andra delar av landet. Därför hoppas vi mycket på att vårt förslag om "SOL-hallen" i Fruängen ska bli verkligt så att fler gymnaster får samma möjlighet och att våra duktiga tränare verkligen får en bra träningsmiljö, avslutar Peter.