CA Andersson

Sommartider

Nyhet   •   Jun 17, 2013 11:26 CEST

Hej alla semestersugna!

Ha nu en riktigt härlig semester med mycket värme, sol och bad.
Vi håller öppet som vanligt under hela sommaren.
Eventuellt kan just din kontaktperson vara på semester men då finns det alltid backup från någon kollega.

Njut av en lugn och skön semester.

Hälsar vännerna på CA Andersson

Ystad & Österlen Guide 2013

Ni som har planer på att åka till Ystad och Österlen så finns en fantastisk guide för just det området som vi har producerat. Den innehåller all typ av inspiration och tips som sträcker sig från mat, konst, musik, teater, marknader etc etc. Vill ni beställa en sådan så hör gärna av dig till: Peder Göransson

Klicka på bilden nedan om du vill läsa Ystad & Österlen Guide 2013 digitalt.

Smultronställen i Skåne

Hela Skåne består av enormt många smultronställen - här är förslag på några stycken:

Rövarekulan är ett naturreservat i Höörs och Eslövs kommuner som bildades 1975. Naturreservatet följer Brååns dalgång i ca 2,5 kilometer. Mitt i reservatet ligger egentliga Rövarekulan som enligt sägnerna var ett tillhåll för rövare en gång i tiden. Idag är den en fridfull oas i det omgivande högexploaterande jordbrukslandskapet. Inom området finner man flera olika miljöer som betade ängsmarker, sumpskog, bokskog och rikkärr.

Ön Ven i Öresund har en unik miljö med sin platta uppodlade yta och branta backafall på kanterna med en höjdskillnad på 40 m ner till havet. Delar av backafallen är betade och andra förändras genom naturlig erosion. Ven har varit bebodd och uppodlad under mycket lång tid. Därför finns här mycket för den kulturhistoriskt intresserade att titta på, som t.ex. Tycho Brahes restaurerade observatorium.

Bromölla må tillhöra de mindre kommunerna i Skåne, men lokalise­ringen mellan Ryssberget och Ivösjön gör naturskönheten självklar. Just kombinationen av bokskog och sjö gör området mellan Allarp och Barnakälla särskilt attraktivt. Ett flertal strövstigar är markerade i det omfångsrika lövskogskomplexet, varav en löper tätt inpå kanten av Östrevik längst inne i Ivösjöns nordosthörn.

Vid Lantbruksuniversitetet i Alnarp finns en mycket trevlig park som har anor flera hundra år tillbaka. Här finns många mycket gamla ekar och bokar och delar som mer är naturlika än park. De äldsta träden är förmodligen närmare 300 år.

Haväng - ett klassiskt utflyktsmål vid Verkeåns utlopp i Östersjön. I norr breder de öppna betade hedmarkerna på Ravlunda skjutfält ut sig och i söder ligger naturreservatet Vitemölla strandbackar med betade kuperade torrängar.

Håll dig cool i sommar!

Skapa din egen unika partycooler! Vi stripar den precis som du vill ha den. Perfekt på terassen, bryggan, kontoret eller sommarhuset.
Läs mer om vår Partycooler här.

EnklaVykort.se

Visa din uppskattning till dina kunder genom att skicka ett vykort med en sommarhälsning! Du skapar enkelt dina vykort själv på EnklaVykort.se.