awum ab

Spegellins för ålderssynta till badrumsspegeln för att se utan glasögon - Patrik tipsade i go'kväll

Nyhet   •   Feb 14, 2010 18:49 CET

"-När man har glasögon och ska sminka sig, det ska alla göra och när man inte ser så bra, då finns det som en lins [spegel] man kan sätta på sin badrumsspegel eller ha med sig i necessären. Så kan man titta och sminka sig utan glasögon och man får en perfekt träffyta när man ska måla mascara eller läpparna eller annat lite mer viktigt. Alla ska kunna sminka sig och då behöver man bra hjälpmedel."

Orden är Patrik Lernbergers, när han tipsade om denna optiskt slipade spegel i svt-programmet go'kväll som sändes torsdagen den 11 februari. I sammanhanget berättades även om glasögon för kvällens gäst i 'gör om mig'. Inslaget kan ses t o m den 13 mars på svt play, det är ca 60 sek långt och startar efter 2 min 50 sek.

Se inslaget från Go'kväll på svt play

.pdf som 'pressklipp'

Fakta om spegeln:
Denna 'spegellins' [förstoringsspegel] för ålderssynta har utvecklats i Sverige av Awum AB, ett enköpingsföretag, som startats för att utveckla sin optiska idé till en produkt. Den är unik i sitt slag och den optiska lösningen är företaget ensam om på konsumentmarknaden.
Olika varianter av produkten finns idag utställda på Tekniska museet i Stockholm och innovatören Annika Winell fick en 'Special recognition award' när EUWIIN hade sin internationella innovationskonferens i Helsingfors i oktober 2009.

Spegeln marknadsförs främst via optiker i Sverige, Finland, Danmark och Norge samt även apotek, skönhetssalonger och badbutiker. Registrerat varumärke är SPEGELZOOM® by awum.

För mer information:

www.awum.se