Start-Up Stockholm

Start-Up Stockholm intar Rival under Driva Eget-dagen den 22 april

Nyhet   •   Apr 18, 2013 16:48 CEST

Nu på måndag den 22 april är Start-Up Stockholms rådgivare med under Driva Eget-dagen på Rival, som arrangeras av DN och tidningen Driva Eget. Eventet vänder sig till alla som driver företag eller som funderar på att starta. Drygt 400 personer kommer att delta.

Eventet på Rival är en del av Start-Up Stockholm Länsturné 2013 under vilken totalt 10 kommuner besöks under hela året. Under turnéns övriga stopp arrangerar Start-Up Stockholm eventen i samarbete med kommunerna och de lokala NyföretagarCentrum.

Driva Eget-dagen nu på måndag blir en fullmatad dag med tips, råd, inspiration, mingel och festliga överraskningar samt konkreta tips och inspiration från några av landets bästa föreläsare. I pausen och efteråt svarar nyföretagar- och innovationsrådgivarna från Start-Up Stockholm på frågor och berättar om sin kostnadsfria rådgivning, som är till för alla stockholmare som vill starta företag.

Dagen modereras av tidningen Driva Egets Anders Andersson och Camilla Björkman. Några av inspiratörerna är Max SöderpalmMia TörnblomMats Gabrielsson och Emy Blixt.

Start-Up Stockholm erbjuder kostnadsfri nyföretagar- och innovationsrådgivning, metodutveckling och insatser för att främja företagande. Start-Up Stockholm är ett initiativ av Stockholms NyföretagarCentrum i samarbete med Stockholms stad, Almi Företagspartner, Länsstyrelsen, Tillväxtverket, SEB, PwC och Trygg-Hansa