Hippstick

Stickarna organiserar sig

Nyhet   •   Aug 01, 2012 18:17 CEST

Alltsedan  starten 2009 av webshopen Hippstick.se har Charlotte sett ett alltmer ökande engagemang hos både stickare och virkare att på olika sätt utbyta erfarenheter om stickning, virkning och garner. Flera forum på nätet har vuxit upp under de senaste åren och de har vuxit mycket snabbt.

• Ravelry, internationellt forum för stickare och virkare. Här kan man gå med i olika grupper - även svenska, hitta gratis mönster, se nya garnsorter på marknaden, följa olika designers och mycket mer.
  • På Facebook finns 2 svenska "caféer", Online Stickcafé och det ganska nya Online Virkcafé. Man träffas 1-2 ggr i veckan på Facebook. Handarbetar, pratar och lägger ut bilder på sina alster. Bägge dessa har vuxit snabbt och stickcaféet har över 3000 medlemmar.

När jag började för ett par år sedan, säger Charlotte, var antalet medlemmar på Ravelry ett par hundratusen medlemmar. Nu är man 2 miljoner medlemmar och de återfinns över hela världen. Smått fantastisk mötesplats där du har möjligthet att få nya stick- och virkkompisar nästan varsomhelst i världen.