Stiftelsen PAUSE Scholarship

Stiftelsen PAUSE utlyser stipendium om 100.000 kronor

Nyhet   •   Aug 21, 2019 20:57 CEST

Stiftelsen PAUSE delar ut det största svenska stipendiet inom HR och ledarskap. Syftet är både att bidra till stipendiaternas egna utveckling och att sprida aktuell kunskap om området till andra. Sedan starten 1982 har stiftelsen delat ut 43 stipendier. Nu utlyser stiftelsen ytterligare ett stipendium. Denna gång om 100.000 kronor. Intresserade uppmanas söka omgående och senast den 11 oktober 2019.

Stipendiet riktar sig i första hand till den som har universitetsexamen och praktisk erfarenhet av HR- och ledarskapsfrågor, men även studerande med arbetslivserfarenhet från området kan söka. Den sökande ska ha ett genuint intresse för, vilja och förmåga att utveckla sig själv inom området.

Stipendiet ska användas för studier på ett universitet/managementskola eller vid ett företag utomlands under minst tre månader. Stiftelsen ser gärna att sökanden vill studera Artificiell Intelligens (AIs) inverkan på HR- och ledarskapsfrågor, men tar även emot förslag på andra aktuella ämnen. Studierna ska resultera i en stipendierapport som på olika sätt ska spridas till andra intresserade av området.

Stiftelsen uppmanar intresserade att söka omgående och senast den 11 oktober 2019. Ytterligare information om stipendiet och för ansökan finns på stiftelsens webbplats: http://www.stiftelsen-pause.se.

Helena Lundberg, 073-982 43 28 eller kontakt@stiftelsen-pause.se