Svensk solenergi

Svensk Solenergi välkomnar Anna Werner

Nyhet   •   Sep 26, 2019 09:29 CEST

– Jag ser fram emot att så snart som möjligt träffa medlemsföretagen. Det finns mycket kunskap och erfarenhet i branschen som jag vill kartlägga och bygga vidare på. Dessutom måste jag arbeta med att få regelverken realistiska. Regeringen säger att sol ska utgöra en allt större del av energiproduktionen i Sverige. För det krävs uppdaterade förutsättningar, säger Anna Werner.

Anna Werner kommer närmast från Villaägarnas Riksförbund där hon varit ansvarig för energifrågorna. Dessförinnan arbetade hon med energi och miljö i byggnader på konsultföretaget ÅF. Hon har studerat vid Handelshögskolan i Stockholm och vid Ångströmlaboratoriet i Uppsala där hon följde energimyndighetens nationella, tvärvetenskapliga forskarskola Program Energisystem, med fokus på byggnadens energisystem.

Tisdag första oktober, tillträder Anna Werner sin tjänst och nås via anna.werner @ svensksolenergi.se och 08-441 70 99