Svenska Energigruppen AB

Svenska Energigruppen föreläser på Fastighetsmässan i Kista!

Nyhet   •   Feb 16, 2017 12:19 CET

Den 15 mars kl. 12.45-13.30 ställer Svenska Energigruppen upp som föreläsare på Fastighetsmässan i Kista! Dagens föreläsare är Johan Kvarnström och ämnet är "Energianvändning, produktion och popcorn!".

Under seminariet kommer Johan att dela med sig av bolagets erfarenheter kring visualisering av energidata och visa upp några praktiska exempel. Förhoppningen är att inspirera fastighetsbranschen till nya sätt att engagera ex. boende genom nytänkande visualiseringar. Johan dyker lite djupare kring produktion av solel och ställer även frågan "Är det möjligt att jämföra energianvändning med poppande popcorn?".

Svenska Energigruppen har de senaste åren hjälpt bolag i fastighetsbranschen att på olika sätt visualisera både energianvändning och produktion. Intresset för den här typen utav möjligheter ökar alltmer bland bolag i Sverige; något som Johan Kvarnström ser som ett steg i helt rätt riktning:

"För bara några år sedan handlade visualiseringar av energi i princip enbart om diverse olika staplar och diagram. Idag finns ett helt annat intresse för de här frågorna och bolag ser verkligen nyttan av att kunna engagera kunder och medarbetare på ett enkelt sätt. Jag menar, varför begränsa sig till staplar när det finns sådana enorma möjligheter att skapa något som är helt unikt för just ditt bolag?"

Mässan är kostnadsfri för besökare och du kan registrera dig här för att få en biljett: Fastighetsmässan - Registrering