Mitel Sweden AB

Svenska iCentrex prisbelönas av Mitel Networks

Nyhet   •   Sep 09, 2014 16:15 CEST

Mitel Networks har offentliggjort vinnarna i den årliga prisceremonin för framgångsrik kundinnovation, CIMA (Customers Innovation Momentum Awards). Bland vinnarna finns svenska iCentrex, för sin framgångsrika implementering av molntjänster från Mitelföretaget Telepo.

Även telekomtidningen Telekom Idag har prisat iCentrex molntjänster i ett jämförande test med flera större operatörer, där integrationen av tillägg i kombination med det egenutvecklade gränssnittet framhålls.

”iCentrex visar att uppstickare fortfarande skapar och levererar unika och innovativa molntjänster i företagssegmentet. Vi gör det genom att bygga smarta lösningar kring moderna molnplattformar. Det är receptet för att leverera verkligt värde till krävande företagsanvändare.” säger Björn Palm, vd på iCentrex.

“Det är fantastiskt kul att se våra kunder vinna utmärkelser för dom bästa och mest innovativa molnbaserade kommunikationslösningarna i världen. iCentrex har verkligen lyckas etablera sitt unika värde för sina företagskunder, genom att utnyttja den öppenhet och flexibilitet som Telepo’s lösning erbjuder.", säger Patrik Sörqvist, vd på Telepo.

CIMA går ut på att lära sig av andra organisationers framgångar – vad som ofta benämns ”steal with pride” och syftet med utmärkelserna är att inspirera andra befintliga och framtida kunder att hitta nya och utökade möjligheter till affärsnytta. Kategorierna som bedöms är lösningar för kontaktcenter, samarbete, röst, mobilitet och molnlösningar.

För mer information om Mitel Networks CIMA Awards, läs nedanstående pressrelease.

Mitel Honors Customer Innovation with CIMA Awards

Recognizes customers deploying innovative implementations powered by Mitel solutions

OTTAWA, Ontario, September 9, 2014 – Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), a global leader in business communications, today announced the winners of its Customer Innovation Momentum Awards (CIMA). In its inaugural year, the awards celebrate customers worldwide that deploy innovative Mitel solutions to optimize their business goals.

“Mitel works with cutting-edge customers and creative, pioneering business partners who have deployed innovative business solutions. These thought leaders set an excellent example for the industry and we’ve decided to recognize them with our Customer Innovation Momentum Awards,” said Liz Pedro, director of customer success marketing, Mitel.

CIMA winners range from healthcare and educational organizations; high tech companies and engineer firms; and a travel company to a manufacturer, a municipality, an insurance company and an amusement park. The awards represent innovative deployments of voice and collaboration, contact center, cloud and mobile solutions.

CIMA winners are:

North America
·  Brown & Brown Insurance for its implementation of cloud solutions with Morse Communications, Inc.

·  Barracuda Networks for its implementation of contact center with Keep It Simple (KIS)
·  Illinois Wesleyan University for its implementation of collaboration solutions with Citizens Telecom Services Company LLC
·  Lithium Technologies for its implementation of voice solutions with Keep It Simple (KIS)

EMEA/APAC
·  iCentrex (Sweden) for its implementation of cloud solutions with Telepo
·  Lee Baron (UK) for its implementation of cloud solutions with Unicomm
·  Steinhoff Asia Pacific (Australia) for its implementation of cloud solutions with Essential Data + Voice
·  National Board of Examinations (India) for its implementation of contact center
·  Trailfinders (UK) for its implementation of contact center with Britannic Technologies
·  Azienda USL6 Livorno (Italy) for its implementation of collaboration solutions with

Movie Park Germany for its implementation of voice solutions with SEC-COM Sicherheits- und Kommunikationstechnik GmbH
Berndorf Band (Austria) for its implementation of mobile solutions with Kapsch BusinessCom AG
·  CIKAutxo (Spain) for its implementation of mobile solutions with LANMedia Comunicaciones

“Customers are at the very core of everything we do at Mitel. The CIMA awards recognize our customers for their innovative deployments of business communications. Our business partners are a big part of that success too, with a shared commitment to make our joint customers successful,” said Martyn Etherington, CMO, Mitel.

For more information on the CIMA awards, go to http://www.mitel.com/cima