Encubator AB

Sveriges Innovationsriksdag till Göteborg!

Nyhet   •   Jun 05, 2013 10:00 CEST

Science Parks och inkubatorer har centrala roller i Sveriges regionala näringslivsutveckling och internationalisering. Sveriges Innovationsriksdag är namnet på Swedish Incubators & Science Parks (SISPs) årskonferens.

I år hölls Sveriges innovationsriksdag i Lund där cirka 200 personer träffades för att diskutera svensk innovation och den högaktuella globala trenden öppen innovation. Dessutom presenterades flera framgångsrika case från inkubatorer och science parks runt om i landet.

Planeringen av tema och upplägg för nästa års konferens i Göteborg har nu påbörjats. Målsättningen är att lyfta fram Västsveriges styrkeområde som innovationsregion, samt skapa forum för diskussion om jobbskapande och regional utveckling som en del av valåret 2014.

- Sveriges Innovationsriksdag är en viktig mötesplats för nationell dialog, kunskapsutbyte och nätverkande kring hur inkubatorer och science parks kan stimulera ännu fler kunskapsintensiva tillväxtföretag – företag som genererar nya jobb, bidrar till regional näringslivsutveckling och stärker Sveriges konkurrenskraft på den globala marknaden, säger Magnus Lundin, Vd för SISP.

De operativa gruppen drivs av SISP-medlemmarna Encubator, GU Holding och Johanneberg Science Park i nära samverkan med partners inom Göteborgs innovationssystem.

För mer information:

www.sisp.se