Stockpicker AB

Swing Trader - Guld i fokus under fredagen

Nyhet   •   Feb 20, 2010 18:13 CET

Fredagens Stockpicker Swing Trader kunde rapportera om fortsatt momentum i OMXS30 vilket till sist medförde att 55 dagars medelvärde passerades på stängning. Positiva indikationer inför kommande börsvecka och sannolikt nya goda köpcase att vänta i vår exklusiva tradingtjänst!

Vi analyserade under fredagen Lappland Goldminers som till och med fick en triggerkurs för köp. Rapporten som presenterades denna dag blev dock en besvikelse och ingen köpsignal effektuerades. Vidare tittade vi på en av börsens just nu mest spännande aktier; nätmäklaren Avanza som efter några veckors rekyl nu är nära att hamna på portföljens bevakningslista.

Det tredje bolaget som belystes var Hakon Invest som handlas i en lång siktig konsolidering med riktigt god uppsida i händelse av positivt utbrott. Sist men inte minst bjöd vi på en uppdaterad guldanalys då COMEX Goldprice ser spännande ut för fortsatt uppgång på medellång sikt.