Stockpicker AB

Swing Trader sätter åter banksektorn i fokus

Nyhet   •   Feb 24, 2010 00:09 CET

Tradingtjänsten Stockpicker Swing Trader satte under tisdagen Banksektorn i fokus. Vi fortsätter att arbeta systematiskt efter principen Marknad - Sektor- Bolag, allt för att generera de allra bästa tradingcase som står att finna på Stockholmsbörsen.

Att banksektorn samtidigt som OPMXS30 formerade ett negativt omslag kan i våra ögon inte tolkas som annat än att bankaktierna bör blankas vid morgondagens börsöppning. Detta givetvis under förutsättning att säljsignalerna effektueras med fortsatt nedgång. Ett färskt affärsförslag återfinns på onsdagens bevakningslista.

Förutom Bankindex och dess delkomponent SHB A lyfte vi idag fram de tekniska nivåerna för oljepriset Crude Oil som efter den senaste hastighetsimpulsen ser hel intressant ut för köp på nästa rekylposition. Även Stockpickerfavoriten Getinge B analyserades tekniskt och vi räknar med att inom kort kunna presentera ett köpförslag för denna trendstarka aktie.