Stockpicker AB

Swing Trader - spännande Pairs Trading med uppsida

Nyhet   •   Dec 07, 2009 21:58 CET

Stockpicker Swing Trader har för första gången på länge initierat positioner enligt den framgångsrika Pairs Trading-stretegin! Detta innebär att en negativ och en positiv initieras i två starkt korrelerade aktier. Modellen har historiskt sett varit en vinnande strategi för Swing Trader kunder och vi har gott hopp om att positionerna skall falla väl ut när spreadarna på marknaden återgår till det normala.

Vi publicerade i morgonens utskick av Swing Trader ett köpcase i Billerud, detta efter en Gann Pullback. Signalen effektuerades och de kunder som agerade på signalen låg plus vid sessionens slut. Vi bjöd idag även på en uppdaterad teknisk analys över Bankindex som under gårdagen genererade en köpsignal efter brott av motstånd.

Swing Trader är Sveriges med avstånd största tradingtjänst och produkten för dig som vill tjäna pengar på kort sikt! Swing Trader är utformad för aktiva placerare som vill få ett försprång på dagens volatila aktiemarknad. Tjänsten är unik i Sverige och utkommer flera gånger dagligen via html-mail samt SMS!