Swoon AB

Swoon Showroom - kvällsöppet 9 februari!

Nyhet   •   Feb 07, 2017 16:48 CET

Swoon Stone, Storm Black Ashes

Under Stockholm Design Week har Swoon öppet i sitt showroom torsdagkväll 9 februari mellan 17.00 - 20.00. Designer Fredrik Wallner är på plats och visar de senaste badrumsmöblerna från Swoon.

- De nya strama skåpen i serien Swoon Studio, med tunna runda höga benstativ och speglar i olika geometriska former gör verkligen badrummet till ett finrum, säger Swoons designer Fredrik Wallner.

Swoon Studio kommer i fyra storlekar (XS, S, M, L) och är utformad för att även passa små badrum. Därför har de två minsta tvättställsskåpen i serien endast 37 cm i djupmått från vägg, inklusive handfat.

Nya Swoon Studio, liksom Swoons alla andra serier av badrumsmöbler, kan beställas i valfri färg.

Trenden med väggmonterade tvättställsblandare växer snabbt i Sverige. Vilket i sin tur ställer krav på att handfaten kan levereras både med och utan kranhål. Med nya Swoon Studio kan kunderna välja själva om de vill ha en blandare traditionellt monterad på det heltäckande möbeltvättstället, eller om den skall sitta på väggen.

En extra spännade nyhet med den nya serien Swoon Stone är att även de ovanpåliggande porslinshandfaten från Globo, i design av Claesson Koivisto Rune, finns i flera utvalda, matchande kulörer. Förutom blanka vita tvättställ finns de även i sobert matt glans i kulörerna Petrolio/grön, Rugiada/grå och Nero opaco/svart.

Lägg dessutom till marmorbänkskivor i Carrara och Nero Marquina, benstativ i valfri färg, mängder av handtag & knoppar och tvättställsblandare i olika färger, så inser man snart att nya serien Swoon Stone erbjuder nästan obegränsade kombinationsmöjligheter och valfrihet.