TÄNK OM

TÄNK OM rekryterar Johanna Kullenberg som ny konsult

Nyhet   •   Dec 19, 2013 07:40 CET

TÄNK OM utökar med ytterligare en konsult och rekryterar Johanna Kullenberg, som närmast kommer från Lin Education. Johanna går in som senior konsult och kommer i första hand att arbeta med processledning, men även delta i utvecklingsarbetet inom TÄNK OM.

Johanna har arbetat med skolutveckling i snart 13 år. Innan hon var på Lin Education, där hon arbetade som chef för processledningen och ansvarade för de pedagogiska utvecklingsprogrammen, var hon skolledare inom Vittraföretagen. Dessförinnan arbetade hon som managementkonsult på McKinsey & Co.

"Jag drivs av att praktiskt leda och utveckla skolan i stort som smått, där varje handling tydligt möjliggör för den enskilda eleven att genom en bra skoldag - varje dag - skapa chanser och möjligheter för livet, "säger Johanna. "Jag vet idag inte om mitt arbete är en hobby eller bara arbete...gränserna har suddats ut och jag nöjer mig med att glädjas åt att det jag gör är en förmån och det är med största allvar och med den ärligaste glädje jag möter medarbetare i Skolsverige. Mitt motto är: 'det du gör, gör det väl'."

"Jag är oerhört glad att vi kan knyta Johanna till oss", säger Frida Gustafsson Wennö, vd på TÄNK OM. "Johanna bidrar med sin kompetens inom processledning och sina erfarenheter från Lin Education till att TÄNK OM blir en ännu vassare partner för alla skolor som vill framåt i sin utveckling. "

Johanna startar sina uppdrag på TÄNK OM i början på nyåret.