TÄNK OM

TÄNK OM utökar - Lena Gällhagen ny medarbetare

Nyhet   •   Aug 22, 2013 08:00 CEST

TÄNK OM förstärker nu staben med ytterligare en medarbetare, Lena Gällhagen. Lena, som i många år varit frilansande konsult på TÄNK OM, börjar sin deltidsanställning som verksamhetsutvecklare på företaget den 1 september. Hennes ansvarsområden blir i första hand Apple Professional Development (APD) och TÄNK OM Kvalitet. Lena fortsätter också som tidigare att hålla föreläsningar och genomföra utbildningar och workshopar av olika slag. Lena kommer från en tjänst som IT-pedagog på Nacka kommun och hon kommer att dela sin tid mellan TÄNK OM och Nacka kommun.

“Jag brinner för att våra elever ska få vara kreativa, skapande och få möjlighet att göra lärandet lustfyllt. Det är fantastiskt att se hur elevers engagemang ökar när digitala kreativa verktyg används i undervisningen. Många gånger vill de aldrig sluta arbeta på skoluppgiften, den ska göras om, förfinas och bli bättre. Tänk vilket drömscenario för en lärare!

Min övertygelse är att de mobila verktygen har alla kvalitéer som behövs för att möjliggöra detta. Därför känns det extra roligt att få vara med och utveckla och driva utbildningskonceptet APD (Apple Professional Development) på TÄNK OM” säger Lena.

"Vi är otroligt glada och stolta över att Lena blir ny medarbetare i TÄNK OM", säger Frida Gustafsson Wennö, VD på TÄNK OM. "Lena är en mycket kompetent och oerhört uppskattad föreläsare och konsult, och från sitt arbete i Nacka har hon med sig breda erfarenheter av pedagogiskt och strategiskt utvecklingsarbete kopplat till digitala hjälpmedel. Lena kommer att tillföra mycket i TÄNK OMs arbete att bidra till mer kreativa, nyfikna och innovativa skolor - där alla elever lyckas!