Frontwalker AB

Talare - lunchseminarium Almedalen 3 juli

Nyhet   •   Jun 04, 2013 12:46 CEST

Den 3 och 4 juli kommer Frontwalker vara i Almedalen. Onsdagen den 3 juli kan ni lyssna till vårt lunchseminarium om Uppsala Klimatprotokoll – samverkan för att nå klimatmålet. Vi kommer att hålla till vid Gotlands museum, Miljöaktuellt arena kl 12–12.45.

Talarna under seminariet är:

• Björn Sigurdson, klimatstrateg Uppsala kommun
  • Stefan Hanna, (C) kommunalråd Uppsala kommun
  • Emil Hast, Hållbarhetskonsult Frontwalker
  • Åke Granberg, VD Frontwalker

Uppsala klimatprotokoll syftar till att nå det klimatmål som behövs, Koyoto-protokollet räcker inte och något nytt globalt klimatmål finns inte – vi måste agera nu och samverkan är viktigt!

De 27 medlemsorganisationerna med bred representation från samhället, som utgör 30 % av alla anställda och 20 % av klimatpåverkan i Uppsala, visar vägen. Alla satsar på klimatdriven utveckling, med fokus på konkret handling, redovisning och kommunikation.

Det är ett långsiktigt engagemang där medlemmarna gör årliga åtaganden. En unik gemensam energi- och klimatredovisning görs för att följa upp effekterna. Organisationerna driver egna och gemensamma projekt, påverkar och inkluderar andra. Kommunikation är ett verktyg för inspiration inom och mellan organisationer och kommuninvånarna.