Tibergs Möbler

​Tapio Anttila tämjer träet

Nyhet   •   Dec 15, 2015 14:18 CET

Den prisbelönte designern och inredningsarkitekten Tapio Anttila har tillsammans med möbelfabriken Nurmela skapat förvaringsserien Link.

Link är en vacker och mångsidig hylla från Nurmela och den prisbelönte Tapio Anttila. Anttila har valt att arbeta i trä och lyckas forma en massiva trähylla till en lätt och nätt hylla för alla rum. Hyllan är uppbyggd i sektioner och kan enkelt byggas ut eller ändras. Link är utformad i flera olika färger och sektioner - Endast fantasin sätter gränsen för hur den kan sättas ihop.

Att kunna erbjuda en tidlös och hållbar produkt som samtidigt tillåter att kunden kan skapa sin egen variant är något som vi gärna ser i så många produkter som möjligt. Detta är en av dem.

Möbelfabriken Nurmela hör till de främsta möbeltillverkarna i Finland. Företagets långa traditioner i kombination med deras innovativa produktutveckling har gjort Nurmela till inredarnas favorit redan under flera decennier.