TELEFUNKEN

TELEFUNKEN och Electra Gruppen tecknar samarbetsavtal

Nyhet   •   Dec 08, 2011 08:00 CET

Det tyska hemelektronikvarumärket TELEFUNKEN har tecknat ett samarbetsavtal med Electra Gruppen och tar därmed ytterligare ett strategiskt viktigt steg i sin expansion. Samarbetsavtalet avser kedjorna Audio Video, Digitalbutikerna och RingUp. För TELEFUNKEN innebär samarbetet att deras återförsäljarnät mer än fördubblas.

TELEFUNKENS återetablering ute i handeln påbörjades under juni månad i år i samband med inträdet hos den tyska hemelektronikkedjan Media Markt. Sedan dess har bolaget byggt upp ett kompletterande nätverk av fristående fackhandlare och nu får de alltså tillgång till Electra Gruppens butikskedjor, bestående av totalt ca 180 butiker.

– Att få jobba med kedjor som Audio Video och Digital Butikerna har varit en målsättning från start. De är stora och stabila fackhandelskedjor med en lång historik och hög trovärdighet. De har också lyckats bra med att vårda och utveckla begreppet ”fackhandlare” genom att kontinuerligt fokusera på kundnytta och service, säger Jörgen Hjort, affärsområdeschef för Ljud & Bild på TF Nordic AB och fortsätter.

– För vår del innebär det här naturligtvis en stor möjlighet och det är nu det verkliga arbetet börjar. Vi kommer sannolikt behöva anställa ytterligare säljresurser inom en snar framtid för att säkerställa en hög servicegrad gentemot butikerna.

Kontaktuppgifter:
TELEFUNKEN