Mullingstorp Kursgård AB

Terapeutberättelse: Cecilia Navik-Holst

Nyhet   •   Okt 18, 2000 13:58 CEST

“Det finns inget som behöver fixas till, bara vägledning för att få tillgång till allt vi har!”

Jag har en Fil. kand. i psykologi och har arbetat både som Försäljningschef och Marketing Manager på Telia under många år. Under ett ledarskapsseminarium träffade jag Roger Nilsson, Jordenrunt- och Whitbreadseglaren, som rekommenderade mig att åka till Mullingstorp, “Blir jag en bättre chef då?” undrade jag. “Allt blir bättre!” sa Roger.

Jag åkte till Mullingstorp och mötte Bengt Stern, Mullingstorps grundare. Det var ett starkt möte som jag fortfarande bär i mitt hjärta.

Jag gick alla kurserna. Och det blev som Roger sagt; allt blev bättre. Mitt liv förändrades på många plan. Under lång tid efter kurserna tillbringade jag så mycket tid som mitt jobb tillät med att assistera på Mullingstorp, tills en dag Bengt Stern sa: “Nu får du inte komma hit mer om du inte går Terapeututbildningen på RISK”. Jag gjorde som han sa och genomförde efter det även andra utbildningar inom kroppspsykoterapi och meditation och även Familjekonstellationer.

Sedan dess har jag jobbat på Mullingstorp. Först som Terapeut och senaste året också som Kursledare. Jag är oerhört stolt och glad över att ha förmånen att få jobba just här. Jag älskar att arbeta med människor och att få följa deras utveckling och förändring, både som individer och i en yrkesroll. Jag lär mig massor hela tiden och får samtidigt möjlighet att möta alla sidor av mig själv. Min strävan med mitt arbete är att sammanföra själ, hjärta och hjärna. Jag vet att vi har allting inom oss – det finns inget som behöver fixas till, bara vägledning för att få tillgång till allt vi har!

Bredvid Mullingstorp driver jag ett företag, Innerligt AB, där jag hjälper företag, team och individer att utvecklas, hantera utmaningar och förverkliga sina mål. Det har blivit ett sätt för mig att sammanföra mitt arbete på Mullingstorp med mina ledarerfarenheter från näringslivet. Integrationen mellan det traditionella ledarskapet i näringslivet och den existentiella holistiska utvecklingen hos individen ligger mig varmt om hjärtat.