Mullingstorp Kursgård AB

Terapeutberättelse: Simon Forsman

Nyhet   •   Okt 18, 2000 14:14 CEST

”Det är en förmån att med så generösa resurser kunna se människor ta så stora, svåra och viktiga steg på bara en veckas tid”

När jag var i början av tjugoårsåldern hamnade jag i ett läge där jag upplevde att jag inte kom vidare. Min strävan och mina framgångar inom musik gav mig inte det jag längtade efter och jag förstod att mer av samma inte skulle lösa problemet. För mig ledde det till kontakten med Mullingstorp. Där fick jag möjlighet att genom vissa okomplicerade tekniker och övningar få en mycket större upplevelse av, och inblick i mitt inre liv. Det kändes otroligt spännande, uppfyllande och befriande.

Sedan dess har jag utforskat det mesta som kan hjälpa människor att växa och följt rådet att finns det en bra utbildning på månens baksida så åk dit.

Mitt brinnande intresse och mitt nära samarbete och lärande av Bengt Stern och Viktoria Eriksson har lett till att jag sedan en tid tillbaka är en av dem som leder ”Möt Dig Själv” Steg 1 och Steg 2 på Mullingstorp. Jag ser att vi genom en denna starka teaminsats lyckas skapa möjligheten för människor att uppleva att kropp, känsla, tanke och – för att välja ett ord i närheten; själ – får tid och hjälp att harmonisera bättre och därigenom återkomma till nyfikenheten på livet. Varje kurs vi genomför styrker min optimism och tillit till ”Möt Dig Själv”-processen och människors självläkande förmåga, och det är en förmån att med så generösa resurser se människor ta så stora, svåra och viktiga steg på bara en veckas tid.

Parallellt med arbetet på Mullingstorp har jag under många år tagit emot klienter i Stockholm. Och förutom mitt terapeutiska arbete så musicerar jag sedan ett par år tillbaka en hel del på scener runt om i Sverige.