Packaging Arena

The Packaging Arena förpackar världsutställning

Nyhet   •   Apr 24, 2013 09:00 CEST

Den prisbelönta utställningen 1001 inventions har blivit en stor succé i både USA och Storbritannien. I augusti är det turnépremiär för resten av Europa på Värmlands Museum i Karlstad. Nu har The Packaging Arena fått i uppdrag att ta fram mobila montrar som ska locka besökare från Oslo, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Projektet leds av The Packaging Arena, reklambyrån Bulldozer står för den kreativa delen och BillerudKorsnäs bidrar med material och konstruktion.

– Det känns jättekul att få vara delaktig i den här stora satsningen som Värmlands Museum gör. Kul också att kunna involvera våra medlemsföretag. Vi hoppas att den mobila utställningen ger en rejäl tillökning av besökare till museet och Värmland under hösten, säger Sandra Eriksson, vd på The Packaging Arena.

På Värmlands Museum är man glada över samarbetet.

– Utställningen handlar ju om innovation och därför är The Packaging Arena helt rätt partner för projektet. Det känns också värdefullt för oss att kunna hålla produktionen av montrarna här i regionen, säger Marie Östblom, Utställningschef Värmlands Museum.

Den mobila utställningen, som innehåller utvalda delar av 1001 inventions, startar den 1 juli och kommer att flyttas runt i städerna under hela utställningsperioden. På Värmlands museum kan du uppleva 1001 inventions från 31 augusti till 19 januari 2014.

Kontakt:
Sandra Eriksson, vd The Packaging Arena
Telefon:073-802 79 04
sandra.eriksson@packagingarena.com

Marie Östblom, Utställningschef Värmlands Muséum
marie.ostblom@varmlandsmuseum.se

Se filmen om 1001 inventions and the library of secrets med Sir Ben Kingsley här.