Friendbase AB

There's a new friend in town!

News   •   Dec 27, 2015 12:39 CET

Chattvärlden Friendbase har visserligen bara en heltidsanställd utvecklare, men man har ändå lyckats bygga en mobil onlinevärld som attraherar användare från hela världen med tiotusentals användare per dag.VD Deborah Lygonis kommenterar ”Under julhelgen la vi upp en tävling på vår Facebooksida där man skulle skärmdumpa sig själv tillsammans med sin bästa kompis, vilket gav 10 000 likes och 40 000 visningar på bara ett par dygn. Vår användare är väldigt aktiva och det är oändligt roligt att se alla tävlingsbidrag som kommit in, de har verkligen ansträngt sig”.

Bolaget har till dags dato klarat sig med grundarpengar och mjuka lån och kört helt bootstrappat. Med ett bra proof of concept och enbart organiskt tillväxt vill man nu öppna för en första större nyemission. Investerarkapitalet skall användas för att utöka teamet och till riktad marknadsföring. ”Vi har redan fått med ett amerikanskt affärsängelkonsortium men tycker det vore roligt att få med lite svenska pengar också.” avslutar Deborah.

För mer information, kontakta:

Deborah Lygonis

Debbie(at)friendbase.com