Kummeludden AB

Tidningen BORÄTT byter ägare

Nyhet   •   Nov 30, 2011 11:02 CET

Kummeludden AB förvärvar BR-förlaget AB med Tidningen BORÄTT och tillhörande sajt www.tidningenboratt.se. Tidningen BORÄTT är den ledande kanalen i Sverige för bostadsrättsföreningar.

– Målet är att vi ska utveckla BORÄTT och befästa ställningen som den naturliga parten i Brf-frågor. På 5 års sikt ska BORÄTT vara det självklara forumet för Sveriges Brf-styrelser, säger den nya ägaren Thomas Lindman som är VD på Kummeludden.

BORÄTT har en stabil position som landets största, obundna och rikstäckande facktidning för bostadsrättsföreningar. Det som skrivs i tidningen BORÄTT har stor genomslagskraft bland läsarna och tidningen har ett rykte om sig att vara pålitlig och en källa till kunskap om det mesta som rör boende i bostadsrätt.

– Nu satsar vi ännu mer på nyhetsrapportering och på angelägna områden som ekonomi och marknad. Vi ska släppa fram fler människor i tidningen och letar konkreta exempel på saker som olika bostadsrättsföreningar gör för att förbättra boendet för sina medlemmar. Utgångspunkten är att jaga nya arbetssätt och metoder som gör livet lättare för de som sitter i sin bostadsrättsförenings styrelse. I tidningen svarar t.ex. en expertpanel på aktuella frågor inom Brf-juridik, försäkringar med skadehantering och ekonomi. BORÄTT kommer även att erbjuda alla de olika Brf-dokument som föreningar har nytta av i sitt dagliga arbete, säger Thomas Lindman.

• Sveriges marknadsledande facktidskrift för bostadsrättsföreningar.
  • Tillhandahåller bred fackkunskap till nytta för bostadsrättsföreningar - styrelse och förvaltare.
  • Förmånliga prenumerationspaket för Brf-styrelser.

I BORÄTT kan man läsa om allt för föreningen:

• Ekonomiska, juridiska och tekniska lösningar.
  • Förvaltningsfrågor, drift och underhåll.
  • Styrelse- och föreningsfrågor m.m.

TS-upplaga 2010: 29.500 ex

Antal läsare: ca 120.000