Skyscanner

Topp fem destinationer i Thailand

Nyhet   •   Nov 03, 2010 16:20 CET

Hitta din favoritdestination i populära semesterlandet Thailand! Tack vare den låga prisnivån kan du unna dig en långsemester här utan att bli ruinerad. Bo på lyxhotell eller i en enkel hydda på stranden och upplev landet som blivit en av svenskarnas absoluta favoriter tack vare sina fantastiska stränder, gästvänliga befolkning och sensationella kök.

Flyg Thailand

Gör som närmare en halv miljoner svenskar varje år och res till Thailand i vinter! Här hittar du stränder i världsklass, underbar natur, billig shopping och inte minst god mat. Thailand är utmärkt för både soldyrkare och shoppingglada och här finns ett utbud av kultur och aktiviteter som tilltalar både stora och små. Besök elefantfarmen Patara i Chang Mai eller varför inte ta en båttur och upplev landets skönhet från vattnet.

Flyg Bangkok

Börja din thailandsresa i Bangkok! Shoppa loss på någon av de många marknader och ladda upp inför avresan vidare till någon av sydostasiens tusentals tropiska stränder och utflyktsmål. I Bangkok finns ett stort utbud av barer och diskotek, restauranger i världsklass och shopping som passar både fattig och rik. Upplev Bangkok från cykelsadeln genom att ta en guidad cykeltur i centrum!

Flyg  Phuket

Phuket är Thailands största ö och en av landets absolut populäraste destinationer. Här finns de välkända stränderna Patong Beach, Kata Beach och Karon Beach med kristallklart vatten och palmer. Här finns ett pulserande nattliv, många bra restauranger och en härlig blandning av både turistområden och genuina thailändska platser. I Phuket finns populära Pum´s cooking school där du kan lära dig att laga riktig thailändsk mat!

Flyg Krabi

Turistdestinationen Krabi är en av Thailands mest besökta. Här finns ett stort utbud av aktiviteter så som dykning, snorkling, kajakpaddling och bergsklättring men också matlagningskurser, thai massage och elefantridning. Från Krabi stad kan du ta dig vidare till de kända öarna Koh Phi Phi och Koh Lanta men också till mer outforskade destinationer.

Flyg Koh Samui

Koh Samui kallas också för ”kokosön” med anledning av det enormt stora antalet kokospalmer som växer här. På ost- och nordkusten hittar du de populära stränderna Lamai, Chaweng och Mae Nam och på den närliggande ön Koh Phangan finns ännu en sagolik strand och utmärkta dykmöjligheter. På Koh Samui finns ett stort utbud av boende; allt från enkla bungalows till lyxanläggningar.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson