Tork

Tork lanserar en ny varumärkesprofil

Nyhet   •   Sep 06, 2010 19:24 CEST

Alla företag, oavsett vad man producerar, har kontaktytor där målgruppen möter varumärket. Varumärket är bärare av produktens identitet men är också ett skyltfönster.

Vår identitet är ett modernt formspråk
Tiderna förändras, så gör också våra produkter och mycket har hänt sedan Tork introducerades på marknaden. För att möta marknadens behov av ändamålsenliga lösningar för avtorkning och hygien, förbättrar och utvecklar vi nya produkter regelbundet. För att varumärket Tork ska stämma överens med hur vi arbetar i dag och i framtiden, har den grafiska profilen uppdaterats.

Nyheter i design och layout

Logotypen har förändrats: Logotypen för Tork har nu fått en snyggare och mörkare blå nyans (Pantone 281). På framsidan av broschyrer och på bilder/foton skall logotypen alltid ligga på en transparent platta. Den vita plattan skall alltid skapas med 85% transparens.  Vill du ladda ner logotypen hittar du den i vår mediabank.

Djärvare färger: I den nya profilen ingår också en ny palett med moderna, djärva färger som ger varumärket en stark personlighet. Detta tror vi kommer att öka igenkänningen och förtydliga våra budskap.

För mer information kontakta information.tork@sca.com