MOM Events & Förarcoaching AB

Track Attack växer - Bröderna Carlsson på Häggenäs kör Legends Cup!

Nyhet   •   Sep 23, 2014 16:47 CEST

Bröderna Carlsson från Häggenäs Auto kommer med tunga gasfötter till Track Attack. Tungviktarna ställer upp i Legends Cup och utlovar hård konkurrens.

"Vi ska köra hem de stora pokalerna med de minsta bilarna." säger Nürburgringexperten Jonas Carlsson.

Legends Cup är små bilar i skala 5/8, med MC-motor till drivlina, som har tagit Sverige med storm. Totalt har 50 bilar sålts och ett tiotal kommer till start på Ljungbyhed Raceway den 5 oktober.

"Kan vi inte vinna så ska vi åtminstone vara dem som sladdar mest och bjuder publiken på en bra show." lovar driftkungen Anders Carlsson

Se bröderna Carlsson från Häggenäs Auto i de små Legendsbilarna den 5 oktober. Häggenäs Auto finns också på plats med några riktiga fynd för er som vill skaffa en kul familjebil eller en snabb sportbil.

Om Track Attack
Track Attack är en tävling (Time Attack) som avgörs genom vem som kör snabbast och jämnast tid. Fyra klasser körs: Standard, Modifierad, Race och Legends Cup. Snabbast förare i varje klass får 500 kr i värdecheck. Den som också har jämnast tid, av de som varit klassvinnare, vinner dessutom 5000 kr. Track Attack körs den 5 oktober på Ljungbyhed Raceway, Thulinvägen 23, Ljungbyhed Park. Ingen entréavgift.