Treetop Innovation AB

Treetop Entré

Nyhet   •   Sep 24, 2010 10:43 CEST

Treetop Entré - För enklare biljetthantering

Treetop Entré är en tjänst som används vid till exempel större evenemang med många besökare eller regelbundet återkommande event där ordinarie biljettförsäljning inte ger tillräcklig flexibilitet och service till kunderna.

Arrangören marknadsför sitt evenemang via den egna hemsidan utan konkurrens från andra aktörer. Kunder som vill boka plats och köpa biljetter länkas vidare till biljettjänstens hemsida med arrangörens layout bibehållen och med det innehåll som arrangören väljer att visa.

Effektivt biljettinsläpp

Kunden kan själv boka och välja sina platser om arrangören vill ge den möjligheten. Kunden betalar för sina biljetter med kort eller via internetbank och kan efter genomfört köp själv skriva ut sin egen biljett.

Varje biljett har en unik streckkod som bara kan användas en gång vid inpassering. Koden avläses snabbt och enkelt med hjälp av en streckkodsläsare vilket underlättar och effektiviserar biljettinsläppet.

Arrangören äger kunduppgifterna

Arrangören kan genom att använda internettjänsten undvika att använda kostnadskrävande ombud för biljettförsäljningen och därmed maximera kundnyttan i förhållande till biljettpriset. Onlinebokningen bidrar till att arrangören får en minskad kontanthantering och möjliggör förskottsbetalning för evenemangen. Med tjänsten Treetop Entré har arrangören full tillgång till sina kunduppgifter samt statistik som kan användas för information och marknadsföring till kunderna.