Jabra

Triathlon i Stockholm

Nyhet   •   Aug 18, 2015 12:15 CEST

Nu till helgen den 22-23 augusti går Vattenfall World Triathlon i Stockholm. Jabra, som är en av sponsorerna, håller en rad events under tränings- och tävlingsdagarna.

– Det här är en viktig satsning för oss på Jabra, som är Global Performance Partner till ITU World Triathlon Series 2015.Triatleter är mycket fokuserade och ställer höga krav på sin utrustning. Så för oss är det naturligt att bidra med våra produkter som har tekniken och stryktåligheten som passar denna tuffa sport, säger John Bäckström som är nordisk försäljningschef på Jabra.

I triathlon tävlar man i simning, cykling och löpning. Tävlingen går mitt i hjärtat av Stockholm, med start vid Stadshuset och målgång nedanför Slottet.

Jabra har flera unika produkter som används av atleter i en rad sammanhang. Bland nyheterna finns lurarna Jabra Sport Pulse, med inbyggd pulsmätare och Jabra Sport Coach med ”inbyggd” personlig tränare.

Jabra Sport Pulse Wireless är den första hörluren med Dolby-ljud som har inbyggd pulsmätare. Sport Pulse ger ett förstklassigt ljud när man vill träna till musik och är ett viktigt träningsredskap för cyklister, triatleter och löpare.

Jabra Sport Coach är först i världen med egen tränare i luren. Med hjälp av Jabras träningsapp Jabra Sport Life kan man skapa sitt eget träningsprogram. Tack vare en inbyggd personlig tränare får man kontroll och effektivare träning.

– Många atleter efterfrågar just hörlurar som klarar av svett och hårda träningspass och framförallt har en passform som gör att de sitter kvar i örat under hela träningspasset, säger John Bäckström på Jabra.

– Vi finns vid Skeppsbron och i ytterligare i ett tält vid Stadshuset. Personal från Jabra finns på plats hela dagarna fredag till söndag för att visa upp våra produkter. I ett av tälten har vi dessutom en träningscykel där den som vill kan testa Jabra Sport Pulse och samtidigt kolla sin puls på mobilen, säger John Bäckström.

---------

2015 fyller ITU World Triathlon Series sju år. Under säsongen kommer världsserien att innehålla tio deltävlingar. Varje tävling kommer att ge kvalificeringspoäng till OS i Rio de Janeiro 2016 – tävlingarna kommer dessutom att innehålla en motionsklass öppen för alla som vill delta. Elittävlingarna kommer att tv-sändas världen över och även streamas online.

Jabra kommer att vara närvarande i sju av de tio VM-tävlingarna. Jabra kommer dessutom att vara värd för en tävling som sträcker sig genom hela serien – en tävling där deltagarna har chans att vinna en resa till kommande destination i ITU-serien.

I linje med kampanjen för att deltagare ska slå sina egna rekord kommer Jabra att vara värd för de officiella resultatsidorna på de flesta tävlingar de sponsrar.

Bilder och fler pressmeddelanden från Jabra finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/jabra

För mer information, kontakta:

John Bäckström, nordisk försäljningschef, jbackstrom@jabra.com

Lennart Thulin, Presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106106.

Om Jabra och GN Netcom
Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) listat påNASDAQ OMX.Jabra har ca 950 medarbetare över hela världen och 2014 hade företaget en årsomsättning på2871 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.

Se även www.jabra.se