KLAR Design & projektering

Trött på att vingla omkring med trasiga skoskydd på dagis?

Nyhet   •   Okt 09, 2012 12:45 CEST

Skoskydden är av blå polyetenplast som är vattentät om inte skiktet punkteras. Skoskydden är avsedda för engångsbruk eller korttidsanvändning. Material och ytstruktur är framtagen för att i bästa möjliga mån minimera halkrisken. Stretchen på skoskydden är anpassad för att passa de flesta skostorlekar samt stövlar.

För enklare bruk finns en bärbar låda som placeras på golvet och som snabbt kan hjälpa 25-50 personer med att få på sig skoskydd bara genom att stampa med foten!

En helautomatisk skoskyddsdispenser gör användandet av skoskydd ännu snabbare, enklare och renare. Svårigheter med att böja dig eller ont i ryggen? Inga problem, stoppa ner foten i lådan och skoskydd-et sitter på plats. Enkelheten gör att fler kan ta på sig skoskydd vilket ger renare miljöer, mindre sli-tage och lättare städning.

Den förhindrar kontamination och håller händerna rena. SSDA är en helau-tomatisk skoskyddsdispenser med sensor. Kan även beställas med batteribackupp för tex Evenemang. När foten sätts i maskinen känner en sensor av fotens placering och applicerar ett skydd på skon. SSDA rymmer 100 st. skoskydd. Skydden är förpackade i en specialutformad skoskyddslåda, vilken gör påfyllning av skydd mycket enkelt. Dispenser SDA är utrustad med ergonomiska handtag som ger nyttjaren möjlighet att hålla i sig för att på ett säkert sätt få på skoskydden. Handtagen är speciellt framtagna med tanke på personer med nedsatt rörlighet eller med handikapp samt för äldreboende, sjukhus, kliniker m.m.

Om du vill veta mer ta kontakt med oss

Med Bästa Hälsningar

Morgan SE Larsson