ToughTools Sverige AB/Panasonic Tools

Unik balans! Lätta, kompakta och kraftfulla maskiner skonar kroppen.

Nyhet   •   Jul 01, 2016 12:27 CEST

Kraftfulla, starka verktyg som samtidigt är lätta och kompakta för att skona användaren. Går det verkligen att kombinera dessa världar? Absolut säger vi! För oss är båda delarna lika viktiga i vårt arbete med att ta fram de bästa verktygen till dig. Ergonomi ligger oss varmt om hjärtat och med varje modell strävar vi efter att överträffa oss själva när det kommer till mindre slitage på användarens kropp i kombination med bättre maskinprestanda.

Bra verktyg förenklar jobbet, det säger sig självt. Mats Gille, produktchef på Panasonic Tools berättar hur företaget tänker i design- och produktutvecklingsprocessen för att ta fram de bästa verktygen: ”- Panasonic arbetar fokuserat med målsättningen att hitta rätt balans i maskinens design oavsett modell, vilket gör maskinen lätt, smidig och ergonomisk för alla användare. Detta ska gälla oavsett om arbetet utförs på marknivå, om man står i trånga utrymmen i utmanande arbetsställningar eller om man står 2 meter upp på en stege och behöver kunna behålla balansen själv.”

Ju mer kompakt storlek och lägre vikt på en maskin som samtidigt levererar stor kraft och jobbar hårt för dig, räddar dina axlar.

”- Våra maskiner är unika i sin balans. Vi vill erbjuda verktyg för att utföra ett bättre jobb och det är en målsättning som tycks hålla.”

Andra uppskattade egenskaper som ger en behaglig användarupplevelse och gör maskinerna mer skonsamma för dig som användare är bl.a.:

• Mindre vibrationer
  • Lägre ljudnivå
  • Komfortabelt soft grip
  • Smart kick-backskydd som gör att du undviker risk för skador på hand och handled om bits eller skruv plötsligt fastnar.
  • Mjukstart
  • Bälteskrok
  • LED-belysning

Ovan punkter återfinns på olika maskiner beroende på maskintyp och modell, se våra respektive produkters specifika egenskaper på webben.

Ladda ner denna artikel i sin helhet (pdf).

Läs mer om våra produkter: panasonictools.se

För mer information, kontakta:

Anders Sebelius, VD och försäljningschef

anders@toughtools.se