Billboo AB

Unik biljettköpslösning i IFK Värnamos nya app

Nyhet   •   Jul 04, 2013 15:23 CEST

IFK Värnamo lanserade nyligen sin nya mobilapplikation där deras supportrar både kan läsa nyheter, följa dem live och köpa biljetter som laddas ner direkt till applikationen. Den unika lösningen är framtagen av Billboo, ledande leverantör av mobila matchprogram för idrottsklubbar, och Actor med Webbiljett som är en av de ledande leverantörerna inom biljettförsäljning på webben.

Den nya appen för IFK Värnamo innehåller allt från aktuell laguppställning och spelprogram till ett system för biljettköp där supportern med bara några få klick kan köpa sin biljett och sedan visa upp mottagen biljett i samma app för enkel inpassering.
– Anledningen att vi ville satsa på en mobilapplikation var för att ge våra samarbetspartners och fans den service som vi anser att de är berättigade till, säger Göran Johansson, marknadschef på IFK Värnamo. Vi ville ge dem lite mer genom att via appen enkelt kunna köpa biljetter, få den aktuella laguppställningen före matchstart, följa oss live, se alla nyheter, tabeller och spelprogram samt ge kul och intressant läsning om A-lagskillarna.

Den helintegrerade lösningen med biljettköp direkt i appen där även slutbiljetten mottages och visas upp i samma app är idag unik.
– Supportern behöver endast visa upp biljetten i appen vid inpassering och systemet registrerar insläppet med en lättanvänd streckodsläsare, berättar Anders Åslund, försäljningschef på Actor. Många andra gör så att biljetterna skickas till appen Passbook men då behövs ju ytterligare en app och det blir krångligare för supportern. Vår gemensamma lösning med Billboo är den enklast möjliga för såväl klubbarna som dess supportrar!

Bildtext: A-lagsmålvakten Björn Åkesson visar IFK Värnamos nya unika app som möjliggör biljettköp direkt i appen.