Norvida AB

Upplev Brasilien på hemmaplan med en äkta CHURRASCO

Nyhet   •   Maj 20, 2014 16:35 CEST

I Sydamerika och Brasilen är grillning en livsstil, man säger inte BBQ utan CHURRASCO. Norvida är Nordens största importör av kött från Sydamerika och lanserar inför sommaren och fotbolls-VM en kampanjsida med tips om hur man genomför en riktig CHURRASCO.

Här ges tips  på vilka köttdetaljer som kan grillas och vilken grillmetod som rekommenderas. Där finns även videofilmer som visar hur man skär köttet för bästa ätupplevelse. Man hittar också förslag på passande och fräscha tillbehör.

Vi vill förmedla att valet av köttkvalitet är viktigt och ge inspiration till att man vågar prova lite nya styckningsdetaljer. Ett melerat kött har mycket smak i sig själv och behöver inte marineras, det räcker med flingsalt. Vill man ha någon smak kan man med fördel använda färska örter. I Brasilen mixar man köttdetaljer med olika grilltider för att njuta av en CHURRASCO i flera timmar, tillsammans med familj och vänner Det blir lite som vårt Svenska smörgåsbord, fast med CHURRASCO tema. Säger Majsan Pense produktchef på Norvida.

För ytterligare information kontakta:

Majsan Pense